2010年3月4日 星期四

有感

Ambrose出世之前我係無參加過任何產前講座,新手媽媽連最基本的初生兒護理都唔識,好彩嘅係產後醫院嘅姑娘會不斷催促媽媽們參加即日响醫院舉辦嘅講座,同咁啱Ambrose要留院,所以基本上最令我望而生畏嘅臍帶清理我都避過左。反而Ambrose出世我返埋工之後,我開始熱衷報唔同嘅講座,內容都係離唔開早教同幼兒食譜咁。

 

可能好多人都覺得而家嘅父母都太緊張,尤其係香港嘅父母,樣樣都唔敢執輸,怕自己嘅小朋友比唔上其他嘅小朋友,將來大個之後會唔夠人爭,所以個個都咁緊張要提早教育,早教早教,要嬴在起跑線!好多人嘅心態都係自己以前咩都無都係咁長大,係而家嘅父母先會咁攻利咁緊張去催谷小朋友。我唔排除有d家長係咁嘅心態去催谷自己嘅小朋友,驚執輸驚蝕底,人人都話早教,自己都要早教,羊群心理,人云亦云,根本唔知其他主張早教嘅父母嘅理據及信念,而我好相信時下好多人都只係睇到呢部份人嘅“緊張”行為而去作出批評!我對於早教其實唔係認識好多,基本上我亦都無咩偉大嘅教育理念,不過我係支持早教嘅媽媽。由陀bb嘅時候就已經聽音樂,聽胎教機,甚至睇圖卡、碎碎唸同bb講見到d咩做緊d咩,我諗好多人都好似我咁會聽音樂進行胎教,如果有人認為早教係無用同過度緊張嘅行為,咁點解胎教又唔係呢?好多時陀住bb嘅時候d人都會叫媽媽笑多d開心d,咁bb先會開心先會笑,呢d咪教育囉!既然bb未出世我哋都已經不斷咁進行教育,點解出左世之後一定又要等到學齡先再教呢?真係好矛盾!bb一出世其實我哋己經係不知不覺咁進行教育,如果唔係佢又點會無啦啦有一日識叫爸爸媽媽?既然係咁,其實學習呢樣野已經係由佢出世之後不斷進行緊啦,點解我哋要咁抗拒早教呢?定還是大部份人都俾香港嘅教育制度個框框死左,認為小朋友番學先叫學習?未到學齡根本就應該只係响屋企瞓吓覺食吓野玩吓玩具,要識嘅野自然佢哋就會識?

 

之前聽過唔同講座都有講0 – 3歲時期幼兒嘅學習能力係最高嘅,你俾d咩野bbbb就學d咩野,佢哋個腦就好似海棉咁,你俾d咩佢哋就會吸收哂,呢個係硬灌輸時期,你想孩子係一個點樣嘅小朋友,就好睇你俾一個咩環境佢,所以教育唔係等小朋友大個d嘅時候做,而係由細細過就去俾一個你想要嘅環境小朋友,去教養你心目中嘅孩子,過左某d嘅時候,你想教佢都未必俾你教,你想培養佢可能已經錯過左時機!我相信,因為我自己本身就係果d“以前咩都無都係咁長大”嘅人,無專長無特別興趣無理想嘅女人仔,成個人生都無咩特別,讀書做野結婚生仔,人人都係咁嘅人生,唔可以話我唔快樂,只係有得選擇嘅話我都好想我識跳舞彈琴或者咩都好嘅一樣野,我重好記得細過學學吓琴學學吓芭蕾舞都停左,問番媽咪點解原來只不過係帶我去好麻煩,屋企無琴俾我練點學落去?今時今日我仍然都覺得係好遺憾,覺得點解呀媽咁懶唔帶我去學,當然無錢買琴或者租琴我係無得怨啦!而家我有自己嘅小朋友,經濟許可嘅話,我當然係想俾一個好嘅環境去培養佢啦,我唔想將來有一日佢會好似我咁問我點解唔俾佢點點點。只係我嘅信念係俾一個理想環境佢,之後佢接觸過d咩野有無興趣就係後話喇!我哋唔可以強迫亦強迫唔黎!語言文字係一切學問之始,我哋係透過語言文字去探索呢個世界,可見語言文字係幾咁重要!既然咁重要而又必學,bb又絕對有能力去學習,點解我哋去抓緊呢個黃金學習時間會被人認為係過度緊張,俾壓力呢?我睇唔到早教有咩問題,我睇唔到基於咁嘅心態去進行嘅早教係有幾攻利!

 

之前我同老公毅然決定買左一套幾萬蚊嘅教材俾Ambrose學英文,有d人話“廢架!”,有d人會話“使唔使呀?”,有d人會話“唔使買咁貴嘅教材都教到啦!”當中有幾多唔認同及不屑,我從來都無去炫耀套教材有幾好有幾貴,實際我都好肉赤,亦都唔知套教材係咪好係咪得,當然我哋買之前並唔係人哋話好我哋就去買,而係有真正比較過其他教材先去買,我哋係相信套教材嘅概念先至買,並唔係羊生羊太!我哋都相信即使唔用呢d咁貴嘅教材都可以教到英文!只係我哋番工都好忙,放工返到屋企已經唔係好多時間同呀仔玩同教呀仔,有一套有系統嘅教材係可以減低我哋嘅負擔,唔使成日諗點教用咩教買咩教!當然我哋唔會天真到認為咁貴一套教材買左番黎bb就會變叻,每套教材都有佢不足之處,一套教材唔可以教得哂,呢d只係輔助性質,點樣用點樣教同父母俾幾多時間小朋友係重要過套教材本身嘅,我哋唔係想要呀仔幾多歲就識幾多生字,唔係想佢做神童,只係想由細教佢英文將來無咁難去catch up,亦都透過套教材,早d俾佢有閱讀嘅概念,培養佢閱讀嘅興趣!除左英文之外,其實我哋都有俾其他語言呀仔聽,例如普通話、法文同意大利文,全部都係歌仔韻文,當平時背景音樂聽吓咁,我唔會覺得誇張,只要抱住嘅心態係輕鬆學習,將學習融入環境之中,學到咪當bonus,學唔到或無興趣咪算囉,我唔覺得咁樣係辛苦同催谷!

沒有留言:

張貼留言